* Teknolojik Unsurlar: ar-ge çalışmaları için büyük yatırımlar sağlayarak teknolojisinin bir kısmını kendisi sağlamaktadır. Bu çalışmalarla da yetinmeyerek hizmet verdiği alanda faaliyet gösteren ilgili kuruluş, vakıf, şirket ve üniversitelerle işbirliğine girerek daha iyi, daha yeni, daha güvenilir ürünler sunmayı amaçlamaktadır. Geliştirdiği teknolojisi ile ilk aşamada Türkiye’de, daha sonra dünya da bir numara olacaktır.
* Sosyokültürel Unsurlar: Küreselleşen dünyada, bilgiye çok kolay ve hızlı bir şekilde ulaşılabilinmekte ve insanlar dünyanın herhangi bir yerindeki kültürleri çok kısa bir süre içerisinde tanıyabilmektedirler. Kendilerinden kilometrelerce uzaktaki gelişmelerden anında haberdar olmakta ve bu gelişmelerden aynı anda yararlanmak istemektedirler. Sürekli gelişen dünyada, teknolojiyi yakından izleyen Türkiye de bu gelişmelere aynı anda sahip olmak istemektedir. Bu nedenle Türkiye’de yatırımlar yaparak bu gelişmeleri Türkiye’ye getirmiş ve lazerle iletişim sektöründeki ihtiyacı karşılamıştır.
* Ekonomik Unsurlar: Ülke ekonomimizin güçlü ve istikrarlı olması ülkemizdeki teknolojik gelişmeleri ve yenilikleri artıracaktır. Bu nedenle teknolojik gelişmelere duyulan ihtiyaç da artacaktır. Karşıt olarak ekonominin kötüye gitmesi de her alanda olduğu gibi lazerler iletişim konusunda da proje ve ihalelerin ertelenmesine neden olacaktır. Türkiye’nin lazerle iletişim konusunda çok önemli bir potansiyele sahip olmasına rağmen şu anda içinde bulunduğumuz ekonomik kriz ve siyasi istikrarsızlık dolayısıyla yapılan ihaleler istenilen seviyede değildir. Bu durumda şirket maliyetleri düşürülerek projenin daha ucuz ve cazip bir hale getirilmesi şeklinde çözümler üretilebilir.
*Politik ve Yasal Unsurlar: Türkiye’nin AB ye girmesi ile Şirketimiz daha hızlı ve emin adımlarla büyüyecektir.
Mikro Analiz
* Hedef Kitle ve Müşteri Beklentileri: Şirketimizin ulaşmayı amaçladığı hedef kitleyi, yerleşimleri arasında yüksek hızla ve maksimum güvenlikle network kurmayı arzu eden firmalar oluşturmaktadır. Bu firmaların başında yazılım geliştirme firmaları ve IT firmaları gelir. Ayrıca bir yerleşke içerisinde bulunan üniversite, hastane, belediye, askeri ve benzeri kamu kurumları, oteller, özel şirketler ve uydukentlerde yaşayan insanlar da hedef kitlenin önemli unsurlarındandır.
* Rakipler: Lazerle iletişim sektörü dünyada ve özellikle de Türkiye’de çok daha yeni olması sebebiyle ülkemizde çok fazla konu ile ilgili şirket bulunmamaktadır. Şirketimizin en büyük rakibi Türkiye’de bu alana ilk giren xyz firması olarak görülmektedir. Ağ projeleri geliştiren ve uygulayan xyz A.Ş. Free Space Optics teknolojisini Türkiye' ye ilk kez getirmiş ve başarılı uygulamaları ile bu teknolojinin yaygınlaşmasında liderlik etmiştir. xyz’in FSO teknolojisini Türkiye'ye getirmesi ile beraber, rafa kaldırılmış pek çok noktadan noktaya (point-to-point) uygulamanın tekrar hayata geçirilmesi mümkün kılınmıştır.
XYZ firması Türkiye pazarındaki ilk firmadır. Ürünün çekirdeği olan alıcı ve vericileri ithal etmelerine karşın, bazı kendilerine özgü uygulamaları da vardır. Bunların iki tanesi xyzilink ve xyzcity dir.
xzycity: xyz, bu hizmetle şehirlere uzak mesafelerde bulunan uydukentlere internet bağlantısını taşımak için geliştirilmiştir. Müşterilere 64kb tan başlayan hızlarda hizmet vermektedir.
xyzilink: xyz, bu hizmetle FSO sisteminin limitlerinin yetersiz kaldığı durumlarda, mesafe arasına konulacak çeşitli sayılarda sinyal güçlendirici ile bir omurga oluşturmuştur. Bu uygulama İstanbul’da Maslak’tan Eminönü’ne kadar 12 km lik bir mesafede gerçeklenmiştir. xyz bu hizmeti dünyada sunan ilk firma olduklarını iddia etmektedir.
xyz’in zayıf kaldığı nokta, ürünlerin kendi tasarımları olmamasıdır. Yurtdışından getirilen ürünlerin kullanılması, maliyeti bir nebze yüksek tutmaktadır.
* Finans: Şirketimizin bankalarla olan tüm işlemlerine aracılık etmeyi ve bankalarla ilişkileri koordine etmeyi kurumdaki ilgili bölüm yönetmektedir. Büyük projelerden banka kredilerinden yararlanan Şirketimiz bazı durumlarda kendi kendine kaynak sağlamaktadır.
* Çalışanlar: Müşteri odaklı çözümler üretme tekniğini benimsemiş olan Şirketimiz çalışanlarına her türlü eğitimi ve desteği sağlayarak onlara şu özellikleri kazandırır:
o Yüksek teknolojili ürünleri çözüm olanakları ile sunma,
o Müşterilerin istek ve sorunlarına karşı yüksek yerel katkılarla çözüm bulma yeteneği,
o Müşteri ve onun isteklerine odaklanmış takım hüviyeti,
o Birçok konuda referansa sahip, çok önemli stratejik proje yapabilme kapasitesi,
o Uzmanlık alanında sunulan avantajlar,
o Şirket ile bütünleşmiş personel olarak, müşteri mutluluğuna ve zaman yönetimine özen gösterme özelliği.
* Tedarikçiler: Tedarikçiler, Şirketimizin izlediği kalite politikasına harfiyen uymalıdır. Şirketimiz, gerekli gördüğü zamanlarda, tedarikçileri de denetleyebilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder