TASARIM ve SİMÜLASYON
Similasyon aşamasında değişik programlar kullanılmıştır. Bunların en önemlileri MultiSim, Proteus, DipTrace ‘ dir. Değişik programların kullanımı sayesinde programlar arasında kıyaslama yapmak ve hangi programın gerçek hayata daha yakın işlemler gerçekleştirdiğini görmek mümkün olmuştur. Similasyon kısmı da iki bölümden oluşmaktadır. İlk olarak , projenin asıl amacı olan iki tane 4 bitlik sayının çarpımını gerçekleştiren devre oluşturulmuştur.
İlk tasarımda toplayıcı olarak 7482 full adder kullanılmıştır. Bu devre istenilen işlemi doğru olarak yerine getirmektedir fakat devrenin fiziksel ortamda yapılması aşamasında bu tasarımdaki devre yollarının çok karışık ve sayıca çok olması bu işlemi çok zorlaştırmıştır.
Bu devreyi basmak için çift taraflı kart kullanımı kaçınılmaz olmuştur fakat imkanlar bu basım tekniği karşılamamaktadır.
Bu nedenle tasarım iyileştirmeye çalışılmıştır. Yapılan araştırmalarda “ HD74LS83A 4-Bit Binary Full Adders “ devre elemanı ile aynı işlemlerin daha az sayıda entegre ve daha az karmaşık devre yollarıyla yapılabileceği görülmüş ve tasarım bu yönde değiştirlmiştir. Bu entegre sayesinde sadece 3 tane toplayıcı ile aynı işlemler gerçekleştirilmiştir.
DipTrace |
Tasarım ikinci kısmı çarpım sonucu elde edilen 8 bitlik verinin 7 segmente aktarılmasıdır. Similasyon ortamında BCD Decoder adlı entegre ile bu işlem çok kolay bir şekilde yapılmaktadır fakat fiziksel ortamda bu entegre bulunamadığı için değişik çözüm yolları araştırlımışıtır. En pratik çözüm ise pic kullanımıdır. Yöntem seçildikten sonra pic kullanımıyla ilgili araştırma kısmı başlamıştır ve yapılması istenilen işlem için en pratik çözüm yolu aranmıştır. Pic in çalışması için öncelikle verimli bir kodun yazılması gerekmektedir.
devamı gelecek....
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder